Algemene Huurvoorwaarden

 

Hier vindt men de huurvoorwaarden die geldig zijn bij de boeking van ons vakantiehuis.

De vakantiegasten die ook in onze chalet verbleven:

  • Zijn matig met het gebruik van alcohol. 
  • Respecteerden de huurvoorwaarden. 

We vertrouwen erop dat jij en je gezelschap ook zulke gasten zijn. 
Neem even de huurvoorwaarden door, een chalet boeken betekent namelijk ook daarmee akkoord te gaan.

Definities:

  1. Huurder: de hoofdhuurder, en zijn gezelschap, die een vakantiehuis huurt.
  2. Verhuurder: de eigenaar van het gehuurde vakantiehuis.
  3. De algemene voorwaarden gelden voor chalet Tjif-Tjaf die op de website ter beschikking word gesteld voor rekening van de verhuurder. Van de huurvoorwaarden kan er alleen worden afgeweken indien de verhuurder er vooraf  schriftelijk mee ingestemd heeft. In dit geval blijven deze algemene voorwaarden niettemin op aanvullende wijze van toepassing. De huurder kan dus in geen geval aanspraak maken op de toepassing van zijn eventuele eigen voorwaarden, welke deze ook mogen zijn. 
  1. Covid-19

    1. Als huurder is het uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de Covid maatregelen gerespecteerd worden.
    2. Covid omboekingen
    3. Covid overheidsinformatie
  1. Boeken en betalen

    1. U kunt telefonisch of via Internet boeken.
    2. Boekingen zijn bindend. Met het vastleggen van een reserveringsopdracht worden de algemene boekingsvoorwaarden van kracht. De huurder dient de boeking stappen en de huurvoorwaarden na te volgen.
    3. Er zijn GEEN boekingskosten.
    4. Boekingsopdracht en boekingsbevestiging:
      1. Iedere boekingsopdracht wordt bevestigd door middel van een boekingsbevestiging per e-mail.
      2. De factuur van de boekingsbevestiging bevat het totaal te betalen bedrag en de betalingsstappen: wanneer hoeveel moet betaald worden. De samenstelling van het totaal bedrag varieert. Het bedrag bevat altijd de huursom, maar kan ook de gebruikskosten en de waarborg bevatten.
    5. Betalingen:
      1. Binnen 7 dagen na ontvangst van de boekingsbevestiging dient een aanbetaling/voorschot van 50% van het totale bedrag te zijn gestort op de rekening van J.Berkel die in de boekingsbevestiging vermeld staat.
      2. Het restant van de totaalsom dient volgens schema op de factuur voor aanvang van de huurperiode te zijn voldaan.
      3. Indien de boeking minder dan 2 weken voor de aanvangsdatum van het verblijf gebeurde, dan betaalt men het volledige totaalbedrag bij de boeking.
      4. Bij niet-tijdige betaling is de verhuurder gerechtigd de boeking te annuleren.
  2. Annuleren

    1.  Annulering door huurder

      1. De huurder kan elke boeking annuleren zonder kosten binnen 7 dagen, gerekend vanaf de boekingsdatum.
      2. Annuleringen dienen per e-mail aan J.Berkel te worden doorgegeven. Direct na ontvangst van de annulering zal de verhuurder een annuleringsbevestiging per e-mail sturen.
      3. Bij annulering af de 5de tot de 42ste dag (6 weken) voor aanvang van uw verblijfsdatum bedragen de annuleringskosten 30% van de huursom.
      4. Bij annulering tussen de 42ste dag (6 weken) en de 28ste dag (4 weken) voor aanvang van uw verblijfsdatum bedragen de annuleringskosten 60% van de huursom.
      5. Bij annulering tussen de 28ste dag (4 weken) en de 3de dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 90% van de huursom.
      6. Bij annulering op de 2de dag voor het begin van uw verblijf of later bedragen de annuleringskosten 100% van de huursom.
    2. Annulering door J.Berkel

      1. Indien J.Berkel heeft vastgesteld dat de woning het niet toelaat het verblijf te laten doorgaan zal hiervan direct kennis worden gegeven aan de huurder en, indien mogelijk, een alternatief aanbieden.
  3. Verplichtingen van de huurder

    1. Het gehuurde vakantiehuis dient door de huurder, zijn medehuurders, of zijn bezoekers met de vereiste zorg en zorgvuldigheid te worden bewoond, met inachtneming van de rust voor de omgeving.
    2. De bij de vakantiewoning aanwezige en/of verstrekte huisreglementen zijn onverbrekelijk onderdeel van de huurovereenkomst en dienen daarom strikt te worden nagekomen.
    3. Om misverstand te voorkomen, meldt de huurder bij aankomst zo snel mogelijk de vastgestelde schade aan de verhuurder. Zodat deze de gelegenheid heeft dit zelf vast te stellen.
    4. Gelieve ook de door jezelf veroorzaakte schade bij vertrek te melden aan de  verhuurder. 
    5. Het is de bedoeling om jullie een propere, goed onderhouden woning aan te bieden.
      Indien men bij aankomst vaststelt dat dit niet het geval is, er tekortkoming of defecten zijn, is het raadzaam de verhuurder te contacteren zodat deze de gelegenheid heeft om dit zelf te komen vaststellen en de gelegenheid heeft het probleem recht te zetten.
    6. Een klacht indienen na het verblijf is enkel van toepassing als deze gestaafd is met bewijskrachtig materiaal zoals foto’s, bewijzen van conversaties en uitwisselingen die met de eigenaar hebben plaatsgevonden.
    7. Hete chalet is rookvrij, er kan dus niet gerookt worden in het chalet(buiten is toegestaan).
    8. De woning niet gebruikt kan worden tijdens de totale duur van de gehuurde periode, om studentenfeesten, vrijgezellenfeesten, drankpartijen, of andere soortgelijke evenementen te organiseren.
    9. De huurder brand geen hout in de barbecue en maakt geen vuurtje in de tuin.
    10. De huurder verplaatst geen meubels zoals bedden, bankstellen, kasten, enz.
      1. Ook al denkt men nog zo voorzichtig te zijn, deze zaken leiden dikwijls tot beschadiging van muren en meubels.
      2. Alsook is het niet altijd vanzelfsprekend voor de eigenaar  om deze weer op hun plaats te zetten.
      1. Opladen van elektrische voertuigen is mogelijk achter de receptie vraag hier om de voorwaarden ervan, de installatie van opblaasbare zwembaden of om het even welke andere uitrusting die niet wordt medegedeeld in de beschrijving van het vakantiehuis zijn verboden.
      2.  Aansprakelijkheidsverzekering
        1. De huurder wordt verzocht verzekerd te zijn voor schade aan derden zoals een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekeringen (familiale verzekering).
        2. De woning heeft een eigen brandverzekering op naam van de verhuurder. Maar de huurder wordt er op gewezen er goed aan te doen zijn burgerlijke aansprakelijkheid verzekeringsagent te verwittigen dat men in een vakantiewoning verblijft. Dit voor het geval dat de brand veroorzaakt is door de huurder zelf, indien dit zo mocht zijn dan kan de verzekering van de woning de huurder aansprakelijk stellen. Deze aansprakelijkheid wordt door bijna alle aansprakelijkheidsverzekeringen voor particulieren gedekt of door zijn eigen brandverzekering.
  4. Verplichtingen van de verhuurder

    1. Faciliteiten:
      1. Niet alle bij de woningbeschrijving vermelde sportfaciliteiten, zwembaden, restaurants en winkels zijn dag in dag uit en doorheen het jaar geopend.
      2. Gebruik van alle faciliteiten is op eigen risico.
      3. Genoemde faciliteiten en activiteiten zijn niet vanzelfsprekend kosteloos.
      4. Door omstandigheden kunnen faciliteiten uitvallen of tijdelijk niet aanwezig zijn.
    2. De verhuurder garandeert dat de woning overeenstemt met de beschrijving en dat ze geschikt is voor daarin vermelde maximum aantal personen.
    3. De eigenaar garandeert bovendien de goede staat van de woning, goed onderhoud, de netheid en de werkingen van de toestellen, en zijn inhoud, net zoals het buitenmeubilair.
    4. Indien de huurder een ontbreken of een defect vaststelt en dit gemeld wordt aan de verhuurder dient de verhuurder hierop te reageren en deze in de mate van het mogelijke zo snel mogelijk op te lossen.
    5. De verhuurder kan niet aansprakelijkheid worden gesteld voor:
      1. Verlies, diefstal, schade of letsel, van welke aard dan ook, berokkend aan de huurder tijdens zijn verblijf bij de vakantiewoning.
      2. Voor schade die ontstaat door natuurgeweld, natuurrampen, kernrampen, aanslagen, stakingen, geweldplegingen enz.
      3. De schuur achter het chalet is privè en is dus opslot.
  5. Geschillen tussen huurder en verhuurder

    1. Alle geschillen tussen de huurder en verhuurder zijn door hen onderling op te lossen.
    2. De waarborg wordt ingehouden tot er een akkoord is tussen beide partijen.
      1. Maximum aantal personen

        1. De huisbeschrijving van ieder vakantiehuis vermeldt het maximum aantal personen dat in het vakantiehuis mag verblijven. Dit aantal kan in geen geval overschreden worden. Bij overschrijding wordt de huurovereenkomst van rechtswege als ontbonden beschouwd en wordt de toegang tot het vakantiehuis geweigerd zonder aanspraak op teruggave van de huur.
        2. Een kind jonger dan 2 jaar wordt niet, bij alle woningen, als volwaardig persoon geteld.
        3. Indien er op een later tijdstip, buiten medeweten van de verhuurder, toch extra personen in de vakantiewoning logeren heeft dit het volgende als gevolg:
          1. Dient men de woning onmiddellijk verlaten, dit zonder terugvordering van huur of gebruikskosten.
          2. Of volgt onmiddellijk een vordering van 25% van de huursom en de gebruikskosten per extra persoon.
  6. Verblijf huisdieren

    Huisdieren zijn verboden met uitzondering van een hulphond(in overleg).

    1. Uur van aankomst en vertrek

      1. De huurder respecteert de aankomst- en vertrekuren. Het is de bedoeling dat jullie in een nette vakantiewoning aankomen en verblijven. Daarom moet er voldoende tijd zijn voor de schoonmaak tussen het vertrek van de vorige gasten en de aankomst van de nieuwe gasten.
      2. Aankomstuur: de vakantiewoning is ter jullie beschikking vanaf 15:00 uur.
      3. Uitchecktijd 10:00 uur. 
  7. Bedlinnen

    1. Bedlinnen is gratis inbegrepen, het bed en de slaapbank zijn daarom al voorzien van schone onderlakens, u moet alleen aangeven of u ook de dekbedovertrekken en handdoeken wilt hebben, u krijgt dan per persoon voor 1 week 1 badlaken, 1 handdoek en 1 washand.
    2. Mocht u bedden beslapen zonder lakens, dan kan de verhuurder of schoonmaakdienst u de stoomkosten voor het beddengoed in rekening brengen. Bij het gebruik van slaapzakken dient men ook een onderlaken en kussensloop gebruiken aub.
  8. Het einde van het verblijf – Vertrek

    1. Einde van het verblijf

      1. Het gehuurde vakantiehuis dient altijd netjes en opgeruimd  te worden achtergelaten na afloop van uw verblijf. Dit houdt in:
        1. de woning opruimen,
        2. alles terug op zijn plaats,
        3. prullenmanden en vuilnisbakken leegmaken,
        4. aanrecht opruimen,
        5. Een propere vaat in de kast zetten.
      2. Kortom de woning netjes en bezemschoon achterlaten.
      3. Ook de tuin opgeruimd achterlaten, met alles weer op zijn oorspronkelijke plaats van aankomst.
      4.  Indien de woning en/of tuin in een zo slechte staat worden achtergelaten dat men niet voldoende tijd heeft met de vooropgezette schoonmaakuren, dan heeft de verhuurder het recht extra schoonmaakuren aan te rekenen.
    2. Verlaten van de woning

      1. De huurder sluit bij vertrek de ramen en deuren, en zet de verwarming lager of uit.
      2. Het kan gebeuren dat men pas dagen later in de woning komt en dan is er ondertussen flink wat verbruikt waar niemand wat aan heeft.
      3. Is dit niet gebeurd dan kan er een toeslag aangerekend worden. 
  9. Huisvuil sorteren

    1. De huurder brengt zelf het vuil en glasafval naar de betreffende containers tegenover de receptie.
    2. Indien, het glas niet is weggebracht of het huisvuil niet gesorteerd is, zullen er extra uren worden aangerekend of wordt de huurder een boete opgelegd van 20 tot 50 euro. Sorry, maar deze maatregel is helaas noodzakelijk om het sorteren aan te moedigen.
  10. Waarborg

    1. De vakantiewoningen hebben waardevolle spullen en de waarborg dient om eventuele ongelukjes of beschadiging te vergoeden.
    2. Klachten in verband met de inventaris en bestaande schade worden aanvaard van 4 tot 22 uur na uw aankomst. Deze dient men te melden bij de verhuurder.
    3. De hoofdhuurder is aansprakelijk voor de door hemzelf/haarzelf, medehuurders, eventuele bezoekers of door huisdieren veroorzaakte schade, ook wanneer deze na zijn vertrek geconstateerd worden. Wanneer schade na vertrek van de hoofdhuurder wordt geconstateerd, zal deze zich moeten neerleggen bij de uitspraak van de verhuurder.
    4. De controle van de vakantiewoning gebeurt bij de schoonmaak omdat men dan pas alles grondig heeft kunnen controleren. Het is dus bij het poetsen dat men schade of breuk kan vaststellen. Het kan gebeuren dat de vakantiewoning in een dergelijke staat verkeert dat men extra schoonmaakuren moet aanrekenen. Opgelet: de woning moet bezemschoon en opgeruimd zijn, vuilnis gesorteerd en vuilnisbakken geleegd. Zie Het einde van het verblijf – schoonmaak
    5. Wanneer alles in goede orde is achtergelaten en geen schade of breuk is geconstateerd, dan wordt uw waarborgsom dezelfde avond teruggestort na verblijf. Gaan schades het bedrag van de waarborg te boven, dan is de huurder verplicht een aanvullende betaling te doen.
    6. Men doet er goed aan ongelukjes te melden aan de verhuurder, deze worden dan meestal goed afgehandeld.
    7. Het is onze ervaring dat de verhuurders geen misbruik maken van de waarborg. Maar men kan wel heel kritisch worden wanneer men ondervindt dat er geen respect was voor de woning en/of men ongelukken verzwegen heeft.
    8. Indien men wat breekt, is het raadzaam de gebroken stukken opzij te houden voor de schoonmaakploeg, die zal dit aan de verhuurder doorgeven zodat deze weer wordt aangevuld en kan deze vaststellen over welk gebroken stuk het gaat en voorkomt dit discussies en misverstanden.
    9.  Die kunnen opgehelderd worden en kan men tot een oplossing komen die beide partijen kunnen aanvaarden.
    10. Gelukkig zijn zo goed als alle gasten goudeerlijk.
  11. Overmacht

    1. De klant zal geen aanspraak kunnen maken op een terugbetaling of schadevergoeding indien het verblijf gedeeltelijk of volledig geannuleerd wordt in het geval van overmacht(u dient zelf een annuleringsverzekering af te sluiten bij uw verzekeraar.).